35ZOBRAZENÍ


Esenciální mastné kyseliny v pupalkovém a řepkovém oleji pomáhají zmírnit bolesti v prsech. Tělo si tuto mastnou kyselinu neumí samo vytvořit, proto je důležité ji do organismu dostat pomocí stravy. Krom olejů nám můžou posloužit např. i ryby a mořští živočichové, dýňová či slunečnicová semínka.

Mnoho léčitelů se shodlo, že vitamín E napomáhá blokovat kofein v prsní tkáni, a tím odbourává možné změny v prsu. Jedná se o nejdůležitější antioxidant v těle, chránící buňky v celém těle před oxidačním stresem a účinky volných radikálů – prokazatelně působí jako prevence proti nádorovému bujení. Vitamín E nalezneme např. v oleji, másle, sóji, mléce či v burských oříšcích.

 



Máte-li premenstruální syndrom s bolestmi prsu, je doporučeno užívat vitamín B6 či celý B-komplex, který tyto příznaky umí odbourat. Pozor na některé druhy perorální antikoncepce, které mohou tento vitamín v těle snižovat.

Drnek je jedním z nejčastěji předepisovaných rostlinných leků pro zmírnění premenstruačního syndromu a menstruačním potíží. Bobule drnku snižují v těle hladinu prolaktinu a tím napomáhá obnovit rovnováhu mezi progesteronem a estrogenem. Tím napomáhá při zmenšování tkáňových změn v prsu vznikající především při menstruaci. Mimo jiné i má příznivý dopad k otěhotnění.

Nedostatek hořčíku může způsobit bolest v prsou. Horčík dále zmírňuje bolest svalů a napomáhá k léčbě zánětů. Řadě žen pomůže k odstranění bolesti spojené s premenstruálním syndromem. V kombinaci s vápníkem působí jako přirozený uklidňující prostředek. Hořčík najdeme v ořechách, banánech, obilí a celozrnném pečivu či v tmavé listové zelenině.