87ZOBRAZENÍ

Pitný režim je nezbytným předpokladem správného fungování organismu, a zároveň prevencí celé řady zdravotních problémů včetně lymfatických onemocnění, mezi které patří také celulitida. Z hlediska prevence celulitidy potřebuje lidské tělo průběžně zavodňovat, aby docházelo k průběžnému vyplavování škodlivin z těla lymfatickým systémem. 

Voda, základ života

Lidské tělo, které je z 60% tvořeno tekutinami, v průběhu dne (24 hodin) ztratí více než 2 litry vody, které je třeba organismu zpět doplnit (to znamená dodat tělu minimálně 2 litry tekutin denně), jinak trpí dehydratací, což se může projevovat celkovou únavou, bolestmi hlavy, ale i metabolickými poruchami a dalšími zdravotními obtížemi (mimo jiné poruchami lymfatického systému, mezi nimi celulitidou). Vzhledem k tomu, že k

největší ztrátě tekutin dochází během noci (tělo dýchá a potí se a během spánku nedoplňuje tekutiny), měli bychom nejvíce pít ráno. Denní příjem tekutin je samozřejmě optimální rozdělit do více malých dávek. Pít je radno ještě předtím, než dostaneme žízeň.

Proč pít vodu

Kdykoli přijde řeč na zdravý životní styl, všude se dočteme, že bychom měli pít především neperlivou vodu, která není nijak dochucená. Zejména lidé, kterým voda příliš nechutná, se často ptají, proč pít obyčejnou vodu a ne třeba minerální vody nebo džusy, které jsou také zdravé. Důvody jsou následující. Obyčejná voda na rozdíl od minerálek neobsahuje minerály (hořčík, vápník, draslík, sodík a další), a proto ji lze pít v neomezeném množství. Minerální vody by naopak člověk neměl vypít více než 0,5 litru denně, minerálky se navíc doporučuje střídat, protože nadměrné množství některých látek obsažených v minerálkách zbytečně zatěžuje ledviny. Sodík pak vede k nadměrnému zadržování vody v těle. Ovocné džusy jsou nápojem, a zároveň potravinou, která je zdrojem kalorií (tato informace je důležitá především u redukčních diet). Vzhledem ke své konzistenci příliš nezaženou žízeň. Co se zdravého životního stylu týče, přednost bychom měli dát džusům, které nejsou doslazovány cukrem. K zahnání žízně se doporučuje ředit džusy s vodou v poměru 1:1.

Ostatní nápoje

Pitný režim si můžeme příjemně zpestřit čaji, nejlépe zelenými , které jsou zdrojem antioxidantů (látek působících proti škodlivým volným radikálům), a zároveň mají schopnost odplavovat škodliviny z těla. Dále pak čaji ovocnými, nebo bylinkovými, jako je například mátový, meduňkový nebo zázvorový. Pití bylinkových čajů ostatně prospívá našemu zdraví po více stránkách. Těhotné a kojící ženy by však měly být při výběru bylinných čajů opatrné. Čaje je vhodné střídat stejně jako minerální vody. Černý čaj má tu nevýhodu, že podobně jako káva dehydruje organismus, a proto by se neměl pít v nadměrném množství.

Alkoholické nápoje

Vzhledem k tomu, že je alkohol hydroskopický, není považován za součást pitného režimu. Z hlediska vlivu na zdraví se doporučuje pití tvrdého alkoholu jen výjimečně, konzumace piva a vína pouze v rozumném množství. Jen pro zajímavost doporučené denní množství vína je u žen 2 sklenky, u mužů 3 sklenky.

Pitný režim a celulitida

Jak již bylo zmíněno v úvodu, nedostatečný pitný režim je jednou z příčin nesprávného fungování lymfatického systému, a tím i celulitidy, v rámci prevence pomerančové kůže je proto důležité jeho význam nepodceňovat. Příjem tekutin je radno zvýšit po fyzické námaze (při sportu je vhodné pití také iontových nápojů) a také po masáži, kdy došlo k rozproudění lymfy a je třeba podpořit odplavování škodlivin ven z těla. Součástí prevence proti celulitidě je rovněž pití detoxikačních čajů, jako je například kopřivový. Jako doplňková součást léčby celulitidy se pak doporučuje pití speciálních čajů proti celulitidě, které obsahují byliny podporující krevní oběh a tím urychlují látkovou výměnu.