74ZOBRAZENÍ



Po krásně štíhlých stehnech touží většina žen. Bohužel tuk má tendenci usazovat se právě v těchto partiích. Pokud se kvůli štíhlejším nohám rozhodneme držet dietu, musíme se obrnit trpělivostí, protože tělo začne nejprve odbourávat tukové zásoby na jiných částech těla, zejména v oblasti břicha. A protože zhubnout nohy bez pohybu je velmi obtížné, přinášíme několik tipů na efektivní cvičení.     

Tuk – nepřítel dokonalých nohou

Podkožní tuk je společně s křečovými žilami ženami považován za jednoho z největších nepřátel dokonalého vzhledu nohou. Ženy a dívky se za silnější stehna obvykle stydí, snaží se je opticky zeštíhlit (nošením rafinovaného oblečení a bot na vysokém podpatku) nebo zhubnout. A nejde jen o nežádoucí parametry, stehna jsou navíc ideální partií pro vznik celulitidy. Jak tedy nohy zhubnout?

Chůze a běh pomohou

Nejsnadnější způsob, jak zhubnout nohy, představuje obyčejná chůze. Aby se však dostavil žádoucí efekt, je nutné dodržet svižné tempo a chodit pravidelně, ideálně každý den. Tento druh pohybu je pro většinu lidí nejvíce přijatelný, protože se dá zařadit do

běžného denního programu a není k němu zapotřebí žádné speciální sportovní vybavení. Chůze navíc nevyžaduje fyzickou zdatnost. Za nepříznivého počasí se můžete procházet v posilovně na běžícím pásu. Ještě efektivnějším řešením je běh. V případě chůze i běhu je důležité mít správné obutí.

Cviky na stehna

Další možnost představují cviky na stehna, kterých existuje poměrně velké množství, takže si můžete vybrat takové, které Vám budou nejvíce vyhovovat. Velmi osvědčeným cvikem je zanožování v kleče, kdy klečíte na pevné podložce a střídavě zvedáte nohy směrem vzhůru (jako když zvedá nohu pejsek). Zanožovat můžete také vstoje, když se budete držet opory. Pokud budete cvičit vstoje s nohama ponořenýma v bazénové vodě, docílíte zpevnění a redukce pomerančové kůže. Zpevnění stehen lze dosáhnout také při tlačení kočárku nebo sekání trávy (tedy pokud nemáte robotickou sekačku). Co dále zabírá, to jsou obyčejné dřepy, výpady a chůze po schodech. A ještě jeden účinný cvik: lehněte si na bok a zvedejte nohu co nejvýše dokážete, opakujte 10x ve třech sériích, poté nohy vyměňte. Pro zvýšení obtížnosti můžete k sobě nohy připevnit elastickým pásem.

Cvičení na stehna můžete doplnit cyklistikou nebo jízdou na rotopedu. Tip: Pokud máte obavu, že nebudete důslední, nebo budete cviky provádět nesprávně, cvičte s trenérem nebo s kamarádkou.

Masáže také pomohou

Na cestě za štíhlejšíma nohama nám také mohou pomoci přístrojové masáže. Lymfatické přístrojové masáže zároveň redukují projevy celulitidy (nebo proti ní preventivně působí) a podporují správnou funkci lymfatického systému. Po ošetření se však doporučuje po dobu alespoň 30 minut chodit svižnou chůzí. Neméně důležitý je pitný režim, aby se mohl obsah tukových buněk (společně s přebytečnými tekutinami a metabolickými zplodinami) vyplavit z organismu. K dosažení výsledku je třeba absolvovat několik ošetření. Masáže se často doplňují zábalem, který podpoří jejich účinky.

Liposukce

Další možnost, jak se zbavit podkožního tuku na stehnech, představuje liposukce. Poslední dobou se stala trendem ultrazvuková liposukce, která je na rozdíl od klasické liposukce neinvazivní.  Během ošetření se pomocí speciálního přístroje provede narušení obalu tukových buněk, jejichž obsah se následně dostane do lymfatického systému a ve finále je vyplaven ven z těla močí.

Důležitý je i jídelníček

Nedílnou součástí efektivního hubnutí nohou je také jídelníček, který by měl obsahovat minimum tuků (živočišné pokud možno vůbec) a dostatek vlákniny. Kromě toho je dobré, hlídat si denní příjem kalorií. Zde není na škodu, poradit se s výživovým specialistou.