84ZOBRAZENÍ



Všude se mluví o tom, že časopisy a noviny časem skončí. Klasické časopisy pro ženy, dětské komiksy i časopisy pro muže ale nemohou jen tak zmizet. Jsou součástí naší kuby ltury a takový čtyřlístek nás bezpochyby přežije všechny. Dokonce už i trafikantky se bojí o místo.


Jak ale docílit toho, že se časopisy pro ženy neztratí z prodejních pultů stejně jako všechny ostatní časopisy a stejně jako celý ten pult i s celou trafikou? Těžko říct. Dobrou podporou prodeje časopisů jsou určitě elektronické časopisy. Čím dál více lidí je připojeno na internet i během cestování hromadnou dopravou. Hlavně ve větších městech. Je proto logické, že se spíše dostanou k online verzi svého oblíbeného časopisu. Zde by myslím mohli redakce skomírajících magazínů najít řešení svých problému. Online časopisy mohou mít placenou i neplacenou část. S prodejem reklamy a inzerce se dá obchodovat úplně stejně, ba možná ještě efektivněji, než u klasických tištěných časopisů.

Ano, je to zvláštní svět, ve kterém ani trafikanta nemá své jisté. Osobně si ale myslím, že je tento strach o časopisy trošku přehnaný. Je to stejné jako s jakýmkoliv jiným kulturním prvkem. Respektive lidé se už po staletí obávají, že to či ono bude nahrazeno něčím jiným. Například divadlo měl začátkem minulého století definitivně nahradit film, který pak později měla nahradit televize. Dnes máme všeho dost a ve finále si zajdeme občas i raději do divadla, než k televizi. Není tam aspoň reklama. Snad jediná změna tak velkého rozsahu, kterou jsem já za svůj život stačil zaznamenat, bylo nahrazení VHS kazet CDčky, pak DVDčky, pak BlueRay a dnes už i to je málo. Z toho mi vyplývá, že se mění nosiče a jejich formy, obsah ale zůstává. Nevidím jediný důvod, proč by to s časopisy pro muže mělo dopadnout jinak. Můžou se měnit formáty a způsoby, jak se k našim časopisům dostaneme, jejich obsah ale přetrvá. O tom nepochybuji.

Závěr tedy je, že elektronické časopisy jsou v tuto chvíli, zdá se, ideální varianta.