Krásná a zdravá

Časopis o všem, co zajímá moderní ženu

POSÍLENÍ ORGANISMU – IMUNITA

POSÍLENÍ ORGANISMU – IMUNITA

O posilování imunity nejčastěji slýcháte v období plískanic, ale je třeba ji utužovat i v létě, kdy vás ohrožuje střídání teplot nebo klimatizace. A když začnete teď, podzimní nápor bacilů si na vás nepřijde.

Prevence onemocnění a rychlé zotavení organismu spočívají ve správné funkci jeho imunity. Imunita je tělu vlastní armáda, která je chrání před útoky antigenů, jako jsou viry, bakterie a podobně. Aby zdolala i ty nejhorší protivníky, musí být skutečně silná. A proto mějte na paměti, že se nevyplácí přecházet nemoci, ať nedáváte tělu zbytečně zabrat. Otužujte se. Jezte zdravě a pravidelně. Dostatečně pijte vodu a vyhýbejte se alkoholu a kouření. Když dodržíte těchto pár rad, vstoupíte do období podzimních viróz mnohem odolnější a viry nebudou mít šanci.

 

Pokud žijete ve stresu, nepomůže vám, když v době chřipek vykoupíte lékárnu. Psychická pohoda je pro imunitní systém důležitá, naučte se proto stres odbourávat.

 

Které přírodní doplňky stravy vám umožňují imunitu posilovat?

Křen

V menších dávkách povzbuzuje chuť k jídlu a činnost trávicího ústroji. Často se podává k tučným a špatně stravitelným jídlům. Křen se užívá při zánětech močového měchýře a ledvin, jelikož působí močopudně. Obsahuje vysoké množství vitaminu C.

Pastinák

Pastinák se často plete s petrželí, ale má mnohem větší obsah vitaminů a minerálů. V kuchyni se často přidává do polévek nebo se podává jako příloha. Zlepšuje chuť k jídlu, činnost ledvin a pročišťuje močový měchýř.

Hlíva ústřičná

Tato houba obsahuje aminokyseliny, vitaminy skupiny B, minerální látky a stopové prvky, proto přirozenou cestou podporuje správné fungování organismu. Nejcennější z ní jsou však látky zvané beta-glukany, které podporují imunitní systém a zvyšují tvorbu protilátek proti patogenním bakteriím a virům. Hlívu můžete najít ve volné přírodě, kde se objevuje přibližně od října do března. Nejčastěji roste na kmenech či pařezech listnatých stromů.

V poslední době je již hojně využívána v kuchyni a existuje spousta výtečných receptů, jak tuto surovinu můžete jednoduše a chutně zpracovat.

Čím naopak svoji imunitu oslabujete?

Přehnané hygienické návyky

Síla vaší imunity je vlastně míra odolnosti vašeho organismu. Organismus ale nemá šanci stát se odolným vůči antigenům, se kterými se běžně nedostává do styku. Jednoduše řečeno není zvyklý s nimi bojovat, ale naopak utíkat před nimi. Jakmile se pak kdykoli vyskytne určitý antigen ve vašem okolí, těžko se mu tělo ubrání.

Nadměrné užívání antibiotik

Často nemocní lidé se obvykle točí v jakémsi začarovaném kruhu. Onemocní, nasadí antibiotika, vyléčí se a zanedlouho jsou nemocní znovu.

Nedostatek pobytu na čerstvém vzduchu

Pokud jste neustále někde zavření, neprospívá to vaší psychice ani tomu, jak se cítíte fyzicky. A to má samozřejmě v podstatě přímý dopad i na vaši imunitu. Navíc nedostatek času stráveného venku znamená také nedostatek slunečních paprsků, a tedy i velmi důležitého vitaminu D.

Špatný psychický stav

Na závěr je důležité připomenout, že imunitu hodně ovlivňuje i vaše psychika. Náchylnější jsou k nemoci lidé, kteří prožívají velký stres a úzkosti. To však u většiny lidí bývá spíše dočasná, krátkodobá záležitost. Mnohem závažnějším problémem jsou řekněme staré stresy a bolesti, které jste nezvládli zpracovat a nosíte je v sobě.