Krásná a zdravá

Časopis o všem, co zajímá moderní ženu

POSÍLENÍ  IMUNITY  před nadcházejícím podzimem

POSÍLENÍ IMUNITY před nadcházejícím podzimem

S PŘÍCHODEM ZÁŘIJOVÝCH DNÍ, BYŤ JE FAKTICKY JEŠTĚ LÉTO, SE VRACÍ I CHLADNĚJŠÍ TEPLOTY A DEŠTIVÉ DNY. TATO SKUTEČNOST, SPOJENÁ S NÁVRATY Z DOVOLENÉ A OPĚTOVNOU ŠKOLNÍ DOCHÁZKOU,  JE OBDOBÍM, KDY SE VĚTŠINA Z NÁS OPĚT POHYBUJE V UZAVŘENÝCH PROSTORÁCH KANCELÁŘÍ A ŠKOLNÍCH BUDOV. NA TAKOVÝCH MÍSTECH  SE BACILŮM A VIRŮM VELMI DAŘÍ A TO NAHRÁVÁ RŮZNÝM TYPŮM DROBNÝCH NACHLAZENÍ. STEJNĚ TAK JE ZÁLUDNÁ I HROMADNÁ DOPRAVA. PAK STAČÍ MÁLO A PŘEPADNE NÁS „RÝMIČKA“ ČI OBDOBNÉ POTÍŽE.

JAK SE ALE V TENTO ČAS BRÁNIT NÁPORU BACILŮ A VIRŮ?

Návodů, jaké vitamíny a přípravky užívat, je nepřeberně. Nejpodstatnějším způsobem proti nachlazení je však péče o svoji imunitu. Ta je relativně jednoduchá, i když ne vždy snadno realizovatelná. Spočívá v tom, že myslíme hlavně na sebe. Zbytečně se nestresujeme věcmi, které nemůžeme změnit, a snažíme se myslet a jednat pozitivně. Zařídíme si každodenní dostatek spánku i na úkor toho, že třeba v domácnosti, nebudeme mít všechno hotové, protože naše zdraví je přednější.

DŮLEŽITÉ JE TAKÉ DOPLŇOVAT SPRÁVNÉ TEKUTINY, nejlepší je čistá voda či minerálky, které propláchnou organismus a odnesou to, co tam nepatří. Pití „hektolitrů“ kávy během dne na povzbuzení organismu nás v konečném důsleku jen vyčerpá. Sklenička vína na uvolnění stresu po příchodu domů z náročné práce sice na chvíli pomůže, ale dlouhodobě přínosná také není.

NAPLÁNUJME SI DO DIÁŘE ČAS NA PROCHÁZKY, KDY BUDEME DÝCHAT ČISTÝ VZDUCH.

V lepším případě budeme venku sportovat. Rozproudí se nám krev v žilách a do našeho organismu se dostane více kyslíku, kterého v uzavřených prostorách často moc není. Nejenže si vyčistíme hlavu od stresu, ale když navíc půjdeme včas spát, budeme se cítit lépe a naše imunita získá hodně pozitivních bodů. Silný imunitní systém totiž zabrání tomu, abychom někde „něco chytli“.

NE VŽDY JE TOTO VŠE ZCELA REALIZOVATELNÉ A NĚKDY SE I PŘES VEŠKEROU SNAHU STANE, ŽE NA NÁS „NĚCO LEZE“. 

V takové situaci je dobré si uvařit šalvějový čaj. Nejlepší je ten ze zahrádky. Pokud nemáme domácí, dá se zakoupit i v obchodech s bylinkami či v lékárnách. Jednoduché a účinné řešení na běžné nachlazení.

AVŠAK NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE VE CHVÍLI, KDY POCÍTÍME NĚJAKÝ ZDRAVOTNÍ PROBLÉM, POSLOUCHAT SVÉ TĚLO. 

Bolest, malátnost a únava se neprojevují jen tak. Naše tělo vysílá tyto negativní signály právě proto, abychom věděli, že něco není v pořádku a ubrali na výkonu.

Tip redakce:

PŘI BĚŽNÉM NACHLAZENÍ VĚTŠINOU STAČÍ SE JEN DOBŘE PROSPAT A NABRAT ENERGII.